Nepřihlášen úvodní stránka  |  o regionu  |  kontakt  |  administrace  
::. PRIHLÁŠENÍ .::
e-mail:

heslo:

Nová registrace
Zapomenuté heslo

::. M E N U .::

Ikonka VESELSKO.CZ

Vindobona opět ve Veselí. Ale pouze na jeden den.


9. února 2022, Region , přečteno 808x, komentováno 0x
Vindobona opět ve Veselí. Ale pouze na jeden den.
Svezte se v sobotu 12. března z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic a zpět v retro expresu Vindobona v podobě z druhé poloviny 80.let. Retrojízda se koná jako připomínka 150 let tratě České Velenice

Retro expresem Vindobona na výlet do minulosti

Svezte se v sobotu 12. března z Prahy do Českých Velenic a zpět v retro expresu Vindobona v podobě z druhé poloviny 80. let.

Retrojízda se koná jako připomínka 150 let tratě České Velenice – Čerčany – Praha a také 30 let od ukončení trasování Vindobony přes jižní Čechy.

Vlak zastaví v Táboře, Veselí nad Lužnicí a Třeboni. Ve vlaku bude k dispozici palubní průvodce se zajímavostmi o vlaku, trati a také unikátní fotografie z historie.

A kolik stojí jízdné?

  • Praha – České Velenice 599 Kč, zpáteční 999 Kč
  • Tábor – České Velenice 266 Kč, zpáteční 510 Kč
  • Veselí nad Lužnicí – České Velenice 179 Kč, zpáteční 330 Kč
  • Třeboň – České Velenice 111 Kč, zpáteční 210 Kč

Jízdenky objednávejte na e-mailu: lakyondra@seznam.cz.

 

JÍZDNÍ ŘÁD Retro expres Vindobona

TAM

Praha hl. n.
Odjezd: 7:03
Tábor
Příjezd: 8:48
Odjezd: 8:50
Veselí nad Lužnicí
Příjezd: 9:12
Odjezd: 9:14
Třeboň
Příjezd: 9:30
Odjezd: 9:32
České Velenice
Příjezd: 9:58

ZPĚT

České Velenice
Odjezd: 12:02
Třeboň
Příjezd: 12:43
Odjezd: 12:45
Veselí nad Lužnicí
Příjezd: 13:00
Odjezd: 13:02
Tábor
Příjezd: 13:23
Odjezd: 13:25
Praha hl. n.
Příjezd: 14:56

Jede v sobotu 12. března 2022

Spojení Vídně, Prahy a Berlína Vindobonou vzniklo roku 1957. Na její vozbě se zpočátku postupně střídaly motorové jednotky německých, československých a rakouských drah. Nejdříve to byly dráhy německé s jednotkou VT137, později dráhy rakouské se svým ‚‚Modrým Bleskem‘‘.

V průběhu 60. let se do čela dostaly československé motorové vozy řady M 296.1 s přípojnými vozy, které v letech 1972 až 1979 vystřídala majestátní německá jednotka VT18.16. Po roce 1979 došlo k vyrovnávání výkonů mezi ÖBB, ČSD a DR a Vindobona se dostala do řazení v klasické soupravě.

Od roku 1992 je Vindobona trasována přes Kolín a Brno. Na dráze císaře Františka Josefa tak postupně utichal provoz mezinárodních elitních rychlíků a expresů. Dodnes můžeme na této trati v některých stanicích spatřit originální elektromechanické zabezpečovací zařízení.

V úseku Veselí nad Lužnicí – České Velenice je trať včetně stanic téměř zachovalá z doby přelomu 19. a 20. století. I přes tento fakt je na trati jen minimum úseků s nižší traťovou rychlostí než 100 km/h.

autor: - redakce -

Komentáře k článku: Vindobona opět ve Veselí. Ale pouze na jeden den.
Počet komentářů: 0
   
   

Kontakt  |  RSS  |  Cookies  |  Nastavení souborů cookie
Neoficiální regionální informační server - www.veselsko.cz
Publikování zde uveřejněných textů a fotografií nebo jejich částí, je možné pouze s předchozím souhlasem redakce.